dropdown menu!

Tuesday, December 18, 2012

Collagen Powder Shaklee-Hati hati memilih Produk



kita sering disogok dengan pelbagai  produk kolagen di pasaran..adakah anda tahu yang mana satu kah produk kolagen yang  terbaik pada kita?..ya!,kita pasti keliru kan?,keliru sebab apa?kerana ayat2 promosi yang diberikan sangat2 menarik  dan kita terus  membeli tanpa menilai kelebihan atau kekurangan sesuatu produk itu..Disini sedikit sebanyak saya akan syer mengapa Shaklee Powder Collegen  adalah pilihan terbaik..

#1: Bahan utama untuk membuat Shaklee Collagen Powder adalah sisik ikan merah yang hidup di lautan dalam (deep sea)





Mengapa ikan sisik merah yang hidup dilautan dalam menjadi pilihan SHAKLEE?kerana ia bersifat lasak,maksudnya ikan merah ini perlu mempunyai ketahanan yang tinggi untuk hidup dilautan dalam..ia turut bermaksud sifat  sisik ikan merah itu SANGAT KUAT kerana ia mampu hidup dilautan dalam..Sifat yang sangat kuat ini,menjadi jaminan collagen yang berasaskan ikan ini SANGAT RELIABLE.Disamping itu,ikan sisik merah ini juga jauh daripada penceraman kimia..kerana ia jauh kedalam laut.

#2:Tahap Serapan badan





Tahap serapan badan terhadap Collagen mesti lah tinggi. Maksudnya bila minum je Collagen tu, dia cepat melarut. Ia juga menandakan bile kite consume Collagen ni, Collagen boleh terus bergerak ke arah organ yang memerlukannya, contohnya wajah, rambut, kuku, otot dan sendi 

Disini lah pentingnya kita pastikan berapa berat molekul Collagen sesuatu jenama tu. Berat molekul menentukan mudah atau tidak tubuh menyerap Collagen ni. Berat molekul Collagen di ukur dalam unit DALTON, bukan mg tau. Tengok kotak collagen tu, dan cari perkataan 'DALTON'. Kalau perkataan 'DALTON' tu takda, jangan lah beli. Menakutkan je. Sebab pengeluar sendiri tak berani nak maklumkan kepada umum yang Collagen diorang tak selamat untuk kegunaan jangka panjang. 


Bila dah jumpa perkataan 'DALTON', pastikan Collagen tu tulis kurang dari 3000 Dalton. 1000+ Dalton lebih bagus daripada 3000 Dalton sebab molekul 1000+ Dalton adalah lebih kecil dan lebih mudah diserap berbanding molekul 3000 Dalton. Shaklee Collagen Powder adalah 1000+ Dalton


Tapi kalau berat molekul Collagen melebihi 3000 Dalton, ia menandakan tubuh kita susah nak serap Collagen tu. Kalau pun nampak ada kesan tegangan kulit, tu bukan kerja Collagen tapi tindak balas bahan kimia. Kalau berhenti makan Collagen yang tak berkualiti ni, nanti kulit kita mula keluar jerawat yang tak pernah kita tengok pun kat muka kita.


Bukan tu je, bila produk Collagen tu mempunyai saiz molekul yang besar, ia dah sah- sah memang tak semulajadi dan susah nak diserap badan. Bila tak dapat diserap badan molekul ni akan tersumbat dalam salur darah kita dan akan memberi kesan negatif dan PENYAKIT KRONIK kepada tubuh kita seperti sakit jantung dan sakit strok. Jadi hati-hati sebelum memilih Collagen anda.

credit :Vitamin Kiosk


Jadi,yang mana pilihan anda?tepuk dada,Tanya selera

disclaimer
 
Ingin mendapatkan PRODUK INI dengan harga yang istimewa :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,