dropdown menu!

Saturday, January 18, 2014

Vitamin shaklee Untuk Rambut Gugur

Masalah rambut gugur adalah normal bagi setiap orang, tidak kiralah samada lelaki ataupun wanita pasti akan mengalami permasalahan yang sama. Sekiranya rambut anda mengalami keguguran dalam kuantiti yang banyak melebihi 50-100 helai sehari, bermakna anda mengalami masalah keguguran rambut yang serius.

Antara faktor yang menyebabkan berlakunya rambut gugur adalah:


1.Penggunaan bahan kimia secara berlebihan seperti  kerap mewarnakan rambut dan juga meluruskan rambut.

2. Perubahan hormon ketika melahirkan anak dan mengandung. Ini berlaku, adalah disebabkan perubahan hormon yang berlaku kesan daripada proses bersalin. Selain itu, hormon yang tidak stabil juga boleh menjadi punca berlakunya rambut gugur.

3. Faktor genetik, Jika seorang ibu dan ayah mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat. Ianya juga akan memberi kesan kepada anak mereka dan akan mengalami permasalahan yang sama.

4. Rambut gugur juga boleh berlaku akibat daripada masalah aliran darah tidak lancar. Aliran darah yang tidak lancar di dalam badan boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

5. Gaya pemakanan yang tidak terkawal  juga boleh menjadi punca rambut gugur



Vitamin Shaklee Untuk Rambut Gugur adalah:


Shaklee Collagen Powder

Kandungan kolagen dalam lapisan korium (merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis serta rambut dan kuku). Kekurangan kolagen akan menyebabkan rambut kering dan bercabang. Oleh itu, pengambilan kolagen menjadikan rambut lebih sihat, tidak mudah gugur dan bercabang.


Zink Complex

Kekurangan zinc menyebabkan shaf rambut menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink bermanfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut, sekali gus mengurangkan peluang rambut cepat gugur. Zinc berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsang generasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita. Pemgambilan Zinc yang cukup amat penting untuk membantu pertumbuhan rambut dengan lebih cepat dan menguatkan rambut.


Gla Complex

Hormon tidak stabil adalah salah satu faktor terjadinya rambut gugur. Gla Complex memebentuk protaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan juga wanita. Gla complex juga membantu memeperbaiki struktur rambut .



Energizing Soy Protien


Protein merupakan komponen penting rambut. 90% struktur rambut dikomposisikan oleh protein yang juga sebenarnya adalah ramuan yang biasa terdapat di dalam syampu, perapi syampu dan dalam rawatan rambut. Protein juga merupakan salah satu sebab yang menjadikan rambut kuat dan tahan daripada kerosakan. ESP merupakan sumber protein non-GMO yang sangat baik untuk kita. Ia mempercepatkan pembaharuan sel sekaligus memperbaiki masalah rambut seperti masalah rambut beruban dan rambut gugur.

Prosante Set

Pemilihan shampu organik dan bebas dari bahan kimia juga amat penting supaya kulit kepala dapat berehat dari sebarang tekanan dan stress. Ujian klinikal yang meluas telah menunjukkan sistem penjagaan rambut Prosante secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut sewaktu menyikat, meningkatkan ketebalan, dan mengurangka kerosakan untuk semua jenis rambut.




Inginkan mengatasi rambut gugur ??

Hubungi saya segera,
Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Salam Ukhwah,