dropdown menu!

Thursday, February 28, 2013

Beza Ostematrix Shaklee Dengan Kalsium Lain

Salah satu produk yang saya amalkan sepanjang sesi penyusuan saya adalah OSTEMATRIX,ia merupakan suppliment yang membekalkan kalsium,magnesium dan dilengkapi Vitamin D untuk kadar penyerapan yang lebih baik dalam tubuh badan..Kalsium ni sangat2 penting terutama untuk ibu menyusu kerana kalsium sangat diperlukan dalam penghasilan susu.

Sepanjang pengambilan Ostematrix ni..alhamdullillah kebas-kebas yang selalu saya alami..hilang apabila mengamalkan Ostematrix ini secara konsisten..maklumlah saya ni kurang minum susu..jadi, ini la inisiatif saya untuk menggantikan susu.

Lau nak tahu 1biji ostematrix ni adalah bersamaan dengan segelas susu tinggi kalsium dan bersamaan dengan 80biji badam..baguskan? tak perlu nak amik susu dah..

OK,jom kita lihat apa beza Ostematrix dengan kalsium dipetik dari artikel ini:

"Ramai yang beranggapan bahawa suppliment semua sama.Begitu juga apabila bercakap tentang sumber kalsium.Ramai yang menganggap semua kalsium adalah sama.

Jawapannya TIDAK.kalsium,terutama pil kalsium adalah berbeza di antara satu sama yang lain.Pil pil kalsium terdiri daripada pelbagai jenis,antaranya calcium carbonate,calcium lactate,calcium citrate,calcium gluconate dan sebagainya.

Itupun,pil kalsium sahaja tidak cukup kerana ia memerlukan vitamin D untuk untuk penyerapan.

Apabila kalsium diambil dengan vitamin D,ya hasilnya tulang dan gigi yang kuat.Tapi,tahukah anda ia tak cukup?

Kerana tulang yang kuat perlu 'melekat' antara satu sama lain.Oleh itu ia memerlukan mangan,boron,copper dan sebagainya sebagai simen.

Oleh itu kita perlukan ostematrix!

Jangan ambil mudah hal kalsium,kekurangan kalsium memberi kesan yang buruk kepada kesihatan.

disclaimer

Ingin mendapatkan PRODUK ini dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,