dropdown menu!

Friday, July 19, 2013

Set Kurus Shaklee

Hari ni nak cite mengenai set kurus shaklee..maklum aje la kan..raya dah nak dekat dah ni..mesti ramai yang tengah plan-plan nak berdiet..

Set Kurus Shaklee ni sangat bagus kerana ia terdiri daripada set mekanisme 3B (BAKAR,BUANG dan BINA).

Apa dia BAKAR,BUANG dan BINA itu?,

BAKAR 

Selain dari aktiviti metabolisma (purata kita bakar 1200 kalori sehari dengan hanya duduk diam-diam).Shaklee juga menyediakan produk untuk membantu dalam pembakaran lemak-lemak badan.

Ada 2 ppilihan untuk BAKAR iaitu:

OMEGA GUARD


Omega guard terdiri dari asid lemak perlu omega-3 yang bertindak dengan hormon termasuk hormon leptin yang berkaitan dengan rasa lapar.Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak perlu omega-3 membantu menjadikan tubuh kita "mesin pembakar lemak".

LECITHIN

Lecithin adalah sejenis pengemulsi lemak yang tidak dihasilkan oleh tubuh.Ia juga berguna kepada ibu menyusu bagi mengelak bengkak susu.


 BUANG

Buang di sini bermaksud detox.Detox di sini adalah dengan mengeluarkan toksin dan kotoran dalam usus kita,membersihkan sekaligus memudahkan penyerapan nutrien.

Ada 2 pilihan untuk BUANG iaitu:

HERB-LAX

Herb-lax adalah detox usus,mengandungi daun senna yang digunakan oleh Rasulullah SAW  sebagaimana di nyatakan dalam Tibb An-Nabawi:

Rasulullah s.a.w bersabda "Apa yang kamu gunakan untuk melancarkan pergerakan usus besar dan menggalakkan pengaliran dari perut?" Aishah r.a. menjawab ,"Euphorbia".Baginda bersabda lagi ,"Padanya terdapat penyakit dan ia sepanas api,sebaiknya gunakan senna.".



ALFAFA COMPLEX

Daun alfafa merupakan makanan tinggi nutrisi dan sumber fiber yang baik untuk detox tubuh.

Yang mana satu pilihan anda? biasanya alfafa complex untuk ibu menyusu (milk booster) dan herb-lax untuk kempis perut.

BINA

Membina otot adalah penting dalam berdiet.Otot yang sihat membakar lemak dengan lebih baik dan menjadikan kawalan berat badan kita menjadi lebih baik dan mengelak dari mudah turun dan mudah naik,yang paling penting mengelakkan dari mengeleber setelah kurus nanti :).

Oleh itu,protien sangat diperlukan dalam sesi berdiet..

CINCH SHAKE MIX

Merupakan produk yang hebat untuk inchloss dan weight loss kerana ia mengandungi protien leucine yang penting dalam pembinaan otot.



ESP


Pilihan alternatif untuk Cinch Shake Mix .


credit

Pilihan di tangan anda..


disclaimer

Ingin SLIM MELIM tanpa berlapar? :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,