dropdown menu!

Thursday, November 21, 2013

Set Buasir Shaklee Mampu Elak Dibedah

Teks:Nurul Zin

Hemorrhoid iaitu lebih sinonim sebagai BUASIR di kalangan masyarakat tempatan merupakan keadaan bengkak dan inflamasi di pembuluh darah serta tisu di sekeliling bahagian anus (dubur) dan bahagian penghujung rektum (bahagian akhir usus besar)

Menurut Perunding Pakar Bedah Laparoskopik dan Kolorektum, Pusat Perubatan Prince Court (PCMC), Datuk Dr Yunus Gul Alif Gul, masalah buasir yang berlaku di peringkat awal tidak menyebabkan rasa sakit

Namun, lebihan buasir yang terkeluar dari dubur akan dapat dirasai ketika individu berkenaan membersihkan dubur.

“Biasanya individu yang ada masalah buasir akan mengalami gejala pendarahan, tetapi ada juga yang tidak berhadapan dengan sebarang masalah.

“Sekiranya pendarahan dialami berlarutan, dapatkan rawatan awal bagi mengesan masalah sebenar untuk mengelakkan mudarat pada kemudian hari nanti,” katanya

Menurut beliau lagi,

Ada empat peringkat buasir yang perlu diberi perhatian:
1.Peringkat pertama membabitkan buasir yang mengalami pendarahan, tetapi ia tidak menonjol keluar.
2.Peringkat kedua berlaku apabila buasir menonjol keluar ketika buang air besar, tetapi masuk kembali dengan sendirinya.
3.Peringkat ketiga buasir keluar ketika atau selepas buang air besar dan hanya hilang (masuk kembali) apabila ditekan atau ditolak dari luar.
4.Peringkat keempat (kronik) apabila buasir sentiasa berada di luar hingga menyebabkan ketidakselesaan untuk melakukan aktiviti harian.

“Untuk peringkat paling kronik mungkin pembedahan adalah pilihan terbaik, tetapi kini ada banyak cara boleh dilakukan untuk mengurangkan kesakitan ketika ‘menghilangkan’ buasir serta mempercepatkan penyembuhan.

“Buasir mengambil masa yang lama untuk berkembang namun, gejalanya berbeza bergantung kepada peringkat ia berlaku,”

Jenis-jenis buasir 

Buasir Luar. Ia berlaku di bawah kulit, betul-betul di luar pembukaan dubur. Ia mungkin akan menyebabkan sakit dan rasa gatal, terutamanya semasa pembuangan air besar. Buasir jenis ini agak lembut (jika dipegang dengan tangan). Ia selalunya berbentuk bulat, berwarna purple.
 
Buasir Dalam. Buasir jenis ini berlaku di bahagian dalam rektum. Selalunya buasir jenis ini tidak sakit. Penderita buasir jenis ini hanya akan menyedari masalah yang menimpanya bila terdapat darah yang keluar dari duburnya


Siapa yang memerlukan SET BUASIR SHAKLEE

1.Perempuan yang mengandung bagi mengelakkan mudah terjadinya buasir kepada mereka

2.Mereka yang kerap sembelit setiap kali membuang air besar

3.Mereka yang bekerja membabitkan keadaan duduk atau berdiri dalam masa yang lama

4.Obesiti dan ibu yang dalam pantang

Cadangan produk SET BUASIR SHAKLEE

Saya mencadangkan 3 produk shaklee yang dapat membantu anda mengurangkan masalah buasir ini.Poduk tersebut adalah

Ostematrix

Mengurangkan masalah sembelit yang menyebabkan kesukaran dan kesakitan ketika membuang air besar.Ini kerana najis akan menjadi lembut bagi mengelakkan masalah sedemikian.

Omegaguard

Mengecutkan otot yang bengkak di sebabkan tekanan di otot dubur kita.

Zinc Shaklee

Bagi mereka yang mengalami pendarahan ketika membuang air besar.ZInc Shaklee berfungsi dengan menyembukan kelukaan di bahagian dalam

set buasir shaklee



 disclaimer

Ingin mendapatkan SET INI dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,