dropdown menu!

Tuesday, November 12, 2013

Vivix Shaklee Penawar Diabetes

Hari ini saya ingin berkongsi beberapa koleksi testimoni bagi penyakit diabetes atau dikenali sebagai kencing manis.Hasil penggunaan yang konsisten sudah pastilah ianya akan membuahkan hasil.Sebelum itu, mari kita kenali dulu :

Apa itu diabetes?

Diabetes atau sinonimsebagai kencing manis merupakan satu keadaan di mana paras gula dalam darah adalah tinggi.

Ia disebabkan oleh berlakunya kekurangan insulin atau fungsi terjejas atau kedua-duanya sekali.

Apa itu insulin?

Insulin merupakan hormon yang dihasilkan oleh pankreas bagi mengawal paras glukos dalam darah.Tanpanya, paras glukos darah akan meningkat.

Tanda-tanda diabetes.

Kerap membuang air kecil, berasa terlalu dahaga, sentiasa lapar, penglihatan kabur, nafas berbau manis, penurunan berat badan, keletihan dan luka yang lambat sembuh.

Di bawah adalah beberapa orang testimoni yang mendapat kesan yang positif hasil dari penggunaan vivix shaklee.

"Semalam dapat tahu kencing manis suami dah turun daripada paras 15 ke 10 dalam masa tak sampai 2 minggu " (Nor azreen Zulkifli)



"Bacaan darah 1/5/2012:2.3 mmol/L, 18/5/2012: 7.7 mmol/L" (sue)


"Kadar bacaan abah agak tinggi sekitar 17 & 18 tetapi selepas konsisten vivix 2 minggu bacaan kembali normal (5.4)" (Halimatun Saadiah)


"Bapa mertua tak perlu cucuk insulin lepas amalkan vivix" (Izan Rizal)


Bagaimana vivix membantu dalam pesakit diabetes?

Kerana vivix mengandungi resveratrol:

Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL mampu membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kandungan gula dalam darah, anti-keradangan, bahan anti-kanser selain mampu mengawal berat badan


Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal paras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.



disclaimer

Ingin mendapatkan PRODUK ini dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,