dropdown menu!

Thursday, October 31, 2013

Ayam Bakar Madu

Raya haji haritu,saya balik lah kampung..belek-belek majalah wanita mak..terjumpalah resepi ni..terliur saya dibuatnya.Nak buat belum ada mikrowave he2.Tidak mengapa saya kongsi di sini dan saya jadikan koleksi saya.Jadi,bila-bila masa,saya boleh mencubanya..rakan-rakan yang menjengah blog saya..boleh mencuba ea..Selamat mencuba :)

                                                                     Ihsan google

BAHAN-BAHAN
=============

1 ekor ayam dipotong

BAHAN-BAHAN DIKISAR
=====================

10 biji bawang merah
2 ulas bawang putih
1 sudu teh ketumbar
1 sudu teh kicap
1 sudu teh lada putih
3 butir buah keras
3 sudu madu
Gula secukup rasa
Garam secukup rasa

CARA PENYEDIAANNYA
====================

1.Kisar semua bahan 
2.Campurkan madu ke dalam bahan yang dikisar
3.Lumurkan ayam dengan bahan yang dikisar
4.Perap ayam semalaman.
5.Dibakar

Senang sahaja kan? Boleh la mencuba :)

Salam sayang,