dropdown menu!

Tuesday, October 1, 2013

Kepentingan Kalsium Bagi Ibu Menyusu

Assalammualaikum..

Oleh kerana saya juga pengguna set breastfeeding,jadi..di sini saya ingin berkongsi  antara salah satu produk yang terkandung dalam set breastfeeding yang saya amalkan iaitu Ostematrix (kalsium) serta kepentingan kalsium bagi ibu menyusu.

Kita sedia maklum bahawa,segala zat yang berada di dalam tubuh si ibu pasti akan disalur ke anak yang kita susui.Antara sebab inilah,kita perlu mengambil produk tenusu ataupun pemakanan yang mengandungi kalsium untuk menampung kekurangan kalsium tersebut.

Antara sebab utama mengapa para ibu menyusu perlu mengambil kalsium adalah:

1.Menghalang daripada terjadinya osteoperosis
2.Mengelak daripada kekejangan dan kebas-kebas.
3.Elak daripada gigi cepat gugur.
4.Kalsium merupakan komponen terbesar dalam susu ibu.
5.Apabila kekurangan kalsium,maka kalsium untuk menghasilkan susu ibu akan menyerap dari apa yang sedia ada dalam tubuh kita (tulang).

Mengikut kajian,wanita yang sering kehilangan 3-5% jisim tulang adalah ibu menyusu.Apa yang anda perlu tahu,kalsium yang diperlukan oleh ibu menyusu adalah bergantung kepada production susu yang dihasilkan dan juga berapa lama proses penyusuan itu berlangsung.Jadi,kita tidak mahukan sepanjang proses kita menyusui anak kita,kita pula yang sakit-sakit.

Saya faham,ada juga para ibu yang agak sukar untuk minum susu.Bagi ibu menyusu yang sukar untuk mengambil sebarang produk tenusu,saya cadangkan cara terbaik adalah mengambil produk ostematrix.Ini adalah kerana ibu menyusu memerlukan sebanyak 1000mg kalsium sehari dan ianya agak sukar untuk dipenuhi,sekiranya para ibu menyusu tidak mengambil sebarang produk tenusu (mengandungi kalsium).

Jika,para ibu ingin membeli sebarang produk kalsium.,sangat penting para ibu perlu memastikan bahawa produk kalsium yang dipilih itu mengandungi MAGNESIUM dan VITAMIN D.

Mengapa ianya penting? ini adalah kerana,

MAGNESIUM-Berfungsi untuk menghantar kalsium ke dalam tulang.
VITAMIN D-Membantu penyerapan


Jika ke dua-dua komponen itu tidak ada,ibarat membazir sahaja wang kita membeli produk yang tiada hasilnya.

Bagi produk OSTEMATRIX,ianya sangat lengkap dan mudah untuk ditelan,sepanjang saya mengambil produk ini..ianya sangat-sangat membantu saya untuk tido lena dan juga bangun pagi tanpa lesu.Ianya juga membantu dalam proses pembuangan.


Ingin mengetahui lagi tentang OSTEMATRIX --> klik sini

Setiap dari pelanggan saya akan menerima kuonsultasi berterusan dari saya dan di add masuk ke group exclusive for customer :)

disclaimer
 
Ingin mendapatkan PRODUK INI dengan harga yang istimewa :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,