dropdown menu!

Thursday, October 3, 2013

3 Langkah Untuk Mendapat Kesihatan Dan Kesejahteraan Optimum

Assalammualaikum..

Kita sedia maklum bahawa kesejahteraan sering kali dikaitkan dengan keadaan di mana,kita bebas daripada sebarang penyakit.Maka,sudah tentulah kita dianggap seorang yang sihat seandainya kita tidak mengidap sebarang penyakit.

Kesejahteraan sebenarnya berkait rapat dengan gaya hidup seseorang.Setiap individu mempunyai tanggungjawab untuk menjaga kesihatan diri,memberikan pemakanan asas terbaik pada tubuh,mengawal berat badan serta tidak lupa untuk bersenam.

Dibawah ini,merupakan 3 langkah untuk mendapat kesihatan dan kesejahteraan optimum.

LANGKAH 1-ANTI PENUAAN
=======================

Penuaan sebenarnya bermula diperingkat selular.Ia berlaku akibat daripada kerosakan molekul seperti DNA yang merupakan asas sel tubuh.Apabila semakin hari DNA kian lusuh dan haus,kesihatan pun turut terjejas.Kita boleh dapati kini,pelbagai penyakit kesan penuaan semakin meningkat termasuklah penyakit jantung,kanser,diabetes,nyanyuk,perkinson dan sebagainya.

Polifenol yang terdapat pada tumbuhan menunjukkan yang ianya lebih berkesan dalam memulihkan intrasel,termasuklah pemulihan DNA dengan memberikan perlindungan antioksidan yang penting kepada sel.

Saintis mendapati yang polifenol tumbuhan sebenarnya rahsia bagi usia yang lebih panjang dan lebih sihat.Polifenol tumbuhan mempunyai banyak faedah kesihatan daripada melambatkan proses penuaan hinggalah mencegah penyakit berkaitan dengan penuaan yang serius.


Vivix adalah salah satu produk terbaik antipenuaan yang mengandungi polifenol

Soalan lazim VIVIX-->KLIK

Kolagen adalah salah satu rahsia awet muda.semakin meningkat usia,kolagen iaitu protien yang amat diperlukan tubuh turut berkurangan.Menambah dan menggantikan kolagen yang hilang dapat membantu menegangkan kulit,mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan serta kelembutan kulit.


Ketahui mengenai COLLAGEN POWDER-->KLIK

LANGKAH 2-MAKANAN UNTUK KESUBURAN
======================================

Setiap saat tubuh kita memerlukan nutrien bagi menjana,menyegar dan membaiki sel-selnya.Justeru,memeberikan nutrien semulajadi pada tubuh seperti protien soya yang organismanya tidak diubah suai secara genetik (bukan GMO),pelbagai vitamin,mineral dan elektrolit,bukan sahaja amat penting untuk asas selular dan fungsi tubuh yang sihat,malah ia turut penting dan diperlukan untuk menjana dan memperbaiki semula sl-sel tubuh,menyelenggara dan memperbetul tisu,mengeluarkan enzim dan hormon,menyeimbangi cecair tubuh dan penyaluran tenaga.


Mengenai Set Mighty 3 Gems-->KLIK
Ketahui lebih lanjut mengenai ESP -->KLIK
Soalan lazim mengenai ESP-->KLIK
Ketahui lebih lanjut mengenai MEALSHAKES-->KLIK

LANGKAH 3:PERLINDUNGAN
========================

Setiap hari sel tubuh kita sentiasa diserang oleh radikal bebas seperti pencemaran,toksin,tekanan,makanan tidak seimbang dan jutaan mikrob berbahaya yang mengancam sistem imun.Ini seterusnya meningkatkan risiko mendapat asama,tindakan pada alahan,jangkitan kuman,kanser,influenza dan sebagainya.Justeru itu,sistem imun amat memerlukan pelbagai vitamin dan mineral untuk berfungsi secara teratur.Ekstrak campuran unik seperti biji labu,bunga safflower,biji plantago dan ekstrak bunga Honeysuckle yang ditunjukkan dalam kajian klinikal dapat menyokong dan merangsang tindakan proses imun secara semulajadi di peringkat selular.


Kesimpulannya,pilih lah produk yang terbaik dan terbukti keberkesanannya untuk kesejahteraan kita bersama.


disclaimer
 
Ingin mendapatkan PRODUK ini dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,