dropdown menu!

Wednesday, January 23, 2013

Osteoarthritis (Sakit Sendi)

Oleh kerana bulan ini,masih lagi bulan PROMOSI Advance Joint Health Tablet..Hari ini saya akan syer serba sedikit tentang sakit sendi iaitu salah satu penyakit yang boleh diatasi dengan penggunaan produk promosi bulan ini..jom bace,

Osteoarthritislebih mudah dikenali sebagai sakit sendi.Ia merupakan sejenis penyakitsendi yang mempunyai ciri keradangan.Sendi pula ialah bahagian badan di mana  dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus.Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak,sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun sesesorang itu sihat.Ini kerana ,tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mengcukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Sendi yang biasanya berlaku keradangan adalah lutut.Hal ini demikian kerana,lutut  adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hayat kita.

Berikut adalah tanda2 penyakit Osteoarthritis :

# Sakit pada sendi yang terlibat.
# Kesukaran untuk membengkokkan dan meluruskan sendi akan berlaku.
# Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
# Adanya berlaku pembesaran tulang sendi.


Golongan yang berisiko tinggi untuk mendapat penyakit Osteoarthritis

# Golongan tua dan sudah berumur
# Golongan obesiti
# Sukan yang menyebabkan impak yang berulang dan memerlukan pergerakan pantas seperti bola sepak
# Mengangkat barang barang berat
# Lemah otot peha

Rawatan perubatan:

Rawatan yang biasa diberikan untuk mengurangkan kesakitan termasuklah Non-streoidanti-inflammatorydrug (NSAID).Pesakit juga boleh diberikan rawatan glucosamine sulphate bagi mengurangkan kesakitan dan dipercayai boleh memperbaiki sendi sendi yang terlibat.Malah,bagi pesakit yang tidak dapat menahan kesakitan,mereka boleh diberikan corticosterioid yang bertujuan mengurangkan proses keradangan dalam sendi.

credit

Bagi sesiapa yang merasakan tak mahu membuat rawatan perubatan seperti diatas,apa kata cube
JOINT HEALTH TABLET...memang terbukti berkesan claim dari SHKLEE ujian klinikal penggunaan dalam 5 hari dah nampak kesan berbanding produk lain...

Jangan tunggu lama lama ea sementara bulan promosi ni..cepat2 la grab biasanya kalau promosi ni,ramai yang akan order..HARGA SANGAT SANGAT RUNTUH lah katakan.Result nya pun berbaloi baloi....



disclaimer

Ingin mendapatkan PRODUK ini dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,