dropdown menu!

Sunday, May 12, 2013

Produk:Garlic Shaklee

Salam..hari ini sya nak syer mengenai produk garlic shaklee..Mungkin daripada kita,ada yang tak tahan akan bau bawang putih dan ada juga yang tidak suka akan rasanya yang agak pahit..tapi tahukah anda sesuatu yang pahit itu..adalah ubat?.saya tahu memang agak sukar untuk kita mengambil sesuatu yang pahit itu..begitu sahaja.Oleh sebab itulah suppliment seperti garlic shaklee ini dihasilkan..bertujuan untuk memudahkan kita mengambilnya.

Kalau anda nak tahu,bawang putih terkenal sebagai antibiotik semulajadi. Digunakan turun temurun sebagai bahan masakan seluruh dunia. Memakan bawang putih / garlic segar dapat mengelakkan dari penyakit berjangkit seperti selesema.




"Sebelum ni..saya pernah menonton satu dokumentari di siaran singapura..mengenai rakyat jepun yang majoriti di pulau itu mempunyai usia yang panjang..kerana mengamalkan bawang putih.Tapi saya tak pasti di daerah @ pulau mana.Seingat saya disetiap rumah mempunyai bekalan bawang putih yang banyak.Terutama sekali bawang putih yang telah dijadikan jeruk.Senang cakap,jeruk bawang tu dijadikan sebagai kudapan mereka (kalau kita kerepek dan sebagainya kan?),itu info yang saya dapat dari siaran tersebut"..

Ok,sekarang kita kenali apa itu GARLIC...

ASAL BAU BAWANG PUTIH

Bawang putih / garlic mengandungi pelbagai jenis komposit fisiologi yang terdiri dari bahan sulfat untuk menentang bahan anti-oksidan dan anti-kanser. Dari sinilah asal bau garlic.

 APA PERBEZAAN GARLIC SHAKLEE?

Dibuat daripada baang putih premium, BEBAS racun perosak dan ditanam secara organik di Carlifornia, USA di waktu musim panas.
Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpahaba utk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif.
Perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba (rosemary & spearmint). Mengandungi pelbagai vitamin E utk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesananya dalam tubuh kita.
2 tablet garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas garlic segar.

MANFAAT UTAMA :
  1. Mengandungi spearmint - meningkatkan fungsi jantung, sistem penghadaman.
  2. Antibiotik yang selamat dan semulajadi - selamat utk kegunaan jangka panjang utk tingkatkan sisitem imun, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  3. Menghalang elergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung sensitif, sinus, alergi, athma, selesema dan hepatitis
  4. Mempertingkatkan sistem penghadaman - formula uniknya mampu mengatasi masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik,ketidakhadaman. Juga mampu menentang bakteria H. pylori bakteria & menghalang ulser gastric.
  5. Stabilkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
  6. Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel2 darah dari kemusnahan dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.
  7. Turunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung danmenghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Mencegah kanser - bantu mengelakkan dan merawat kanser dgn mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine.
  9. Stabilkan glukos - membantu stabilkan glukos dalam badan kita.

CADANGAN PENGAMBILAN

Kesihatan biasa : 2 tablet sehari selepas makan.
Untuk radang dan alergi : 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali
Untuk kanser, darah tinggi dan hyperlipidemia : 2-3 kali sehari, 2 tablet setiap kali.


Walaubagaimanapun,bagi sesiapa yang ingin menggunakan cara tradisional..di sini ada beberapa tip:

Sebelum tidur pada waktu malam,sediakan "magic potion":

Cincang atau blender 2 ulas bawang putih segar dan biarkan ia terdedah kepada udara beberapa minit.Sementara anda membasuh papan pencincang atau blender anda.

Mencincang menyebabkan enzim allinase dalam bawang putih terbebas..kumpulkan bawang putih yang telah dicincang di sudu dan menelannya dengan air.

Bawang putih akan travel ke saluran penghadaman di seluruh tubuh badan anda ketika anda tidur serta mengumpulkan dan meneutralkan semua toksin,karsinogen,bakteria merbahaya,kulat,virus,bahan kimia asing sebelum ia merosakkan sel-sel sihat anda.

Menelan bawang putih yang dicincang tidak akan menyebabkan nafas anda berbau..selagi anda tak mengunyah.Anda berus gigi dan bilas mulut anda sebelum anda masuk tidur.

Pada waktu pagi,minum segelas besar air.First anda membuang..anda akan bau bawang putih yang kuat dan anda akan dapati semua bahan2 yang tidak elok di dalam badan telah dihapuskan.

Cubalah,terutama bagi mereka yang mempunyai tabiat makan yang buruk.


sumber:Self Detoxification

Anda berminat untuk mencuba GARLIC SHAKLEE?

disclaimer

Ingin mendapatkan PRODUK ini dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,