dropdown menu!

Tuesday, September 17, 2013

Apa itu CoQ10?

Apa itu CoQ10? CoQ10 atau dikenali nama panjangnya sebagai Co-enzyme Q10 adalah merupakan nutrien yang terdapat dalam setiap sel hidup dan ia adalah keperluan untuk membekalkan tenaga bagi memastikan tubuh berfungsi dengan baik.Ia berfungsi sebagai pengeluar tenaga yang berada dalam mitochondrion.CoQ10 menghasilkan ATP (Adenosine Triphosphate) iaitu molekul yang menghasilkan tenaga.


Badan kita boleh menghasilkan CoQ10 sendiri tetapi ia semakin berkurangan seiring usia.Faktor diet pemakanan dan tekanan mempengaruhi badan untuk menghasilkan dalam amount yang mencukupi.



Co-Enzyem Q10 merupakan kandungan yang lebih kurang sama dengan vitamin E iaitu membantu meningkatkan tenaga ,mempertingkatkan fungsi jantung dan sistem imunisasi badan.Kajian yang dilakukan oleh NINDS ( National Institute Of Neurological Disorders And Stroke) menyatakan pengambilan CoQ10 membantu penyakit Parkinson.

Bagi yang mengambil statin drug (ubat untuk rendahkan kolestrol) mempunyai risiko yang tinggi pengurangan Co-Enzyem Q10 dalam badan.Bagi yang mengambil drug statin iaitu ZOCOR,PRAVACHOL,LIPITOR ataupun CRESTOR,sangat digalakkan mengambil CoQ10.

CoQ10 boleh didapati daripada makanan seperti dalam daging,bijirin,bayam dan produk tenusu namun ia bergantung kepada cara pemprosesannya,penyimpanannya dan kaedah memasak.

CoQ10 adalah larut lemak dan lebih mudah penyerapan dalam badan jika diambil bersama makanan berminyak dan berlemak.Vitamin ini mudah rosak dan mudah hilang khasiatnya apabila terdedah pada suhu melebihi 46 darjah celcius sumber

Banyakkan kepentingan CoQ10 ini? Di shaklee kami ada produk yang mengandungi CoQ10 iaitu CoQ Health Plus dan ia juga merupakan yang terbaik dari produk yang ada di pasaran..

Bulan ini merupakan bulan promosi bagi produk ini Buy 6 FREE 1,apa lagi cepat2 la grab,ia sangat2 berbaloi dengan keberkesanannya.. :) ,,Boleh juga beli 1,2 etc dengan saya..

Harga Retail:RM124
HargaPromo:RMxx

disclaimer

Ingin mendapatkan PRODUK ini dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,