dropdown menu!

Saturday, December 7, 2013

Cara Makan Omega Guard Shaklee Untuk Kanak-kanak

Teks:Nurul Zin
Gambar:Google

Omega guard shaklee untuk kanak-kanak adalah sangat penting untuk perkembangan minda kanak-kanak.Khasiat minyak ikan yang diekstrak dari ikan laut dalam sememangnya bebas dari pencemaran. Selain itu, omega guard ini disuling melalui 3 peringkat bagi memastikan kualti minyak ikan tersebut betul-betul terjamin dimana hanya khasiat terbaik omega 3 sahaja yang akan tinggal.


Sudah tentu, kita ingin berikan yang terbaik untuk anak kita bukan? bukan sekadar untuk minda sahaja, tetapi ianya baik juga untuk kesihatan tubuh badan.

Kelebihan Omega Guard Shaklee Untuk Kanak-kanak 

Kita sedia maklum dengan musim hujan sekarang ini, menyebabkan kanak-kanak mudah demam dan selesema. Terutama, bagi kanak-kanak yang mempunyai imunisasi yang lemah yang akan menyebabkan mereka mudah demam. Omega guard shaklee adalah salah satu inisiatifnya.

Seperti mana yang tertulis di Jurnal ini,

Journal of Nutrition edisi April 2007 telah menyiarkan satu kajian yang dijalankan di Denmark. Seramai 64 bayi berumur antara 9-12 bulan dibahagikan secara rawak kepada 2 kumpulan. Kumpulan pertama diberikan susu yang ditambah minyak ikan, manakala kumpulan ke-2 diberikan susu biasa. Kesimpulannya, didapati bayi yang diberikan suppliment Omega-3 dalam kumpulan pertama mempunyai  fungsi  keimunan  yang lebih matang dan tiada kesan penurunan keaktifan imuniti.


Dalam membentuk anak yang cerdas pula,mereka memerlukan makanan yang tinggi khasiat nutrisi seperti Omega 3, DHA dan EPA.Itulah sebab mengapa kita disarankan memberi mereka minum susu yang kaya dengan nutrisi tersebut.Bagi kanak-kanak yang tidak gemarkan susu,anda boleh memberikan Omega guard Shaklee yang kaya dengan Omega 3.

Mempunyai anak yang hyperaktif juga, membuatkan kita tidak senang duduk dan berasa penat melayan keletah mereka. Melarang mereka boleh menyebabkan emosi mereka berasa terganggu yang pasti memberikan kesan yang negatif dalam perkembangan jasmani dan rohani.Keadaan ini disebabkan adalah mereka tidak dapat fokus kepada sesuatu perkara.

Omega guard membantu mereka fokus dalam melakukan aktiviti yang mengurangkan sifat hyperaktif tersebut.

Seperti mana yang tertulis di jurnal ini,

Pada tahun 2006, terdapat 2 jurnal perubatan utama di Amerika Syarikat iaitu American Journal Of Clinical Nutrition dan Journal of American Medical Association (JAMA) telah memberikan ulasan yang positif tentang kelebihan Omega-3 . Antara ulasan di dalamnya menyatakan bahawa, menurut laporan kajian yang telah dijalankan di seluruh dunia, terdapat pengurangan yang ketara dalam jumlah kadae kematian keseluruhan dan insiden penyakit serangan jantung (myocardial infarction) di kalangan mereka yang mengamalkan  pemakanan banyak ikan atau minyak ikan, ataupun mengambil suppliment Omega-3 setiap hari. Tambahan lagi, ulasan tersebut turut menyatakan bahawa pengambilan Omega-3 boleh membantu mengurangkan hyperaktif atau ADHD dan perilaku agresif.

omega guard untuk ekzema                                                                                                                                                            

Kanak-kanak yang mempunyai kahak juga boleh mengambil omega guard shaklee ini. Ia bertindak sebagai memecahkan kahak dan memanaskan dada. Jangan tidak tahu, ianya juga baik untuk ekzema.

Cara Memberi Makan Omega Guard Shaklee Kepada Kanak-kanak

1.Bermula hanya kepada anak berumur setahun 1biji sehari (1x seminggu)
2.Bawah 1tahun, ibu yang makan dan ianya akan disalurkan melalui susu ibu.
3.Jika tidak mahu makan, boleh cucuk tiub omega dan dicampurkan ke dalam minuman ataupun makanan.
4.Omega guardmesti disimpan pada suhu rendah, bagi mengekalkan khasiatnya.

Testimoni Pengambilan Omega Guard Untuk Kanak-kanak

omega guard untuk ekzema


omega guard untuk ekzema

Setiap botol mengandungi 90 biji kapsul yang membekalkan 1000mg asid lemak omega 3 yang juga termasuk EPA dan DHA.Jadi Tempahlah sekarang Omega Guard Shaklee untuk kanak kanak mendapat nutrisi yang penting kepada tubuh mereka. 


Ingin mendapatkan PRODUK INI dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,