dropdown menu!

Tuesday, December 3, 2013

Omega Guard Shaklee Untuk Ibu Hamil, Tetapi Awas!

Teks:Nurul Zin
Gambar:Google



Kita sedia maklum minyak ikan omega guard shaklee adalah sangat baik jika diamalkan oleh ibu hamil. Ini adalah kerana, ia mengandungi bekalan DHA untuk memberi kesan positif terhadap perkembanagn kognitif dan visual bayi.

Dengan pengambilan tinggi omega 3 semasa hamil juga, boleh mengurangkan risiko alahan bayi. Terutama minyak ikan yang dihasilkan dari ikan laut dalam yang mempunyai kandungan DHA yang tinggi.  

Omega 3 banyak manfaatnya (klik sini) antara salah satunya adalah bagus untuk perkembangan otak bayi dan juga ibu hamil. Ini kerana omega-3 merupakan asid lemak yang amat diperlukan oleh tubuh badan. 

Asid lemak dari omega-3 boleh memecahkan lemak, merendahkan kolestrol dan paras trigliserid, merendahkan tekanan darah dan mencegah kematian mengejut disebabakan denyutan jantung abnormal. 

Omega 3 untuk ibu hamil

Selain itu, pengambilan minyak ikan bagi ibu hamil juga boleh mencegah kelahiran pra-matang, mencegah ibu dari depresi setelah melahirkan dll.

Namin begitu, para ibu hamil perlu awas !. Hal ini kerana, disebabkan fungsi omega guard shaklee ini juga berfungsi sebagai "Mencairkan darah" ia akan menyebabkan darah akan lambat berhenti ketika bersalin/pembedahan.

Adalah dinasihatkan supaya para ibu hamil menghentikan pengambilan minyak ikan apabila hampir tarikh bersalin. sebaiknya 4minggu sebelum tarikh yang diberi oleh doktor.

omega 3 untuk ibu hamil

Kesimpulannya, omega guard hanya terbaik diambil oleh ibu hamil ketika trimester 2&3 dan omega-3 (ada terkandung dalam omega guard shaklee) perlulah dihentikan pengambilannya apabila hampir tarikh bersalin.

Semoga bermanfaat  :)

Ingin mendapatkan PRODUK INI dengan harga ISTIMEWA :)

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,