dropdown menu!

Thursday, December 12, 2013

Shaklee Sustained Release Vita-c Plus 500mg

Teks:Nurul Zin
Gambar:credit

Shaklee sustained release vita-c plus 500mg atau dulu dikenali sebagai sustained release vita-c 500mg merupakan antara salah satu produk shaklee yang paling popular. Ini adalah kerana, ianya sangat terbaik untuk kecantikan dan juga imunisasi tubuh. Vitamin c juga merupakan vitamin asas kepada tubuh badan kita.


Formula baru bagi produk ini adalah pertambahan "CITRUS BIOFLAVONOIDS"iaitu Lemon, Orange, Grapefruit dan Hesperidin(Fungsi hesperiden bersama citrus bioflavonoid membantu keadaan seperti hemorrhoids,varicose veins, and poor circulation (venous stasis). Membantu blood vessels dan reduce inflammation). Penambahan bioflavonoids iaitu pigmen yg larut air dgn antioksidan, antiallergenik dan sangat diperlukan untuk penyerapan vitamin c.

Mari kita kenali apa itu BIOFLAVONOIDS yang terdapat pada shaklee sustained release vita-c plus 500mg:
  
Bioflavonoids merangkumi sekumpulan besar nutrien dengan aktiviti antioksidan. Bioflavonoids sitrus, yang merupakan sebahagian daripada kumpulan nutrien yang berasal dari kulit dan pulpa produk sitrus. Bioflavonoids sitrus bertindak secara sinergistik dengan vitamin C. Setiap bahan meningkatkan tindakan yang lain. Bioflavonoids sitrus diperlukan oleh vitamin C untuk digunakan dengan berkesan oleh badan. Ia juga memanjangkan keberkesanan vitamin C dengan melambatkan kerosakan.

Bioflavonoid atau yang dikenal dengan nama vitamin P atau biasa disebut dengan nama Flavonoids merupakan kelompok pigmen yang larut dalam air. Flavonoids adalah kelompok dari senyawa polyphenoic yang banyak terdapat pada berbagai jenis tanaman. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin, citrin, luteolin, dan flavonoid lainnya. Nutrien ini tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dan perlu dapatkan dari makanan.


Bioflavonoids dapat bekerja dengan baik iaitu dengan adanya vit B6, Vit c, vit E, Tyrosine, Calsium dan zinc

Apa Manfaat Bioflavonoid pada Shaklee sustained release vita-c plus 500mg?


Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C. Bioflavonoid membantu fungsi vitamin C. Bioflavonoid, memiliki peranan penting dalam:

1.menjaga kekuatan pembuluh darah (kapilari darah) dan mengatur penyerapannya.
2.membantu vitamin C dalam menjaga collagen agar tetap dalam kondisi sihat, ~membantu penyerapan dan penggunaan vitamin C,
3.mencegah kerosakan vitamin C karena oksidasi, 
4.mengurangi hipertensi,
5.mengurangi pendarahan,
6.mencegah kerusakan pembuluh kapilari dan jaringan penghubung,
7.membentuk penghalang pelindung terhadap jangkitan
8.memiliki kesan menghilangkan rasa nyeri.
9.dapat mengurangi gejala-gejala pendarahan jangka panjang,
10.serum kalsium rendah, dan
11.penyakit herpes rongga mulut (oral herpes)
12.merupakan antioksidan, pencegah pembentukan radikal bebas.
13.mencegah terjadinya serangan penyakit jantung coronary dan stroke. Ini adalah kerana senyawa ini mampu mencegah pelekatan sel darah merah dan kerusakan HDL. Tambahan makanan sumber flavonoid melancarkan kembali darah pekat akibat penyumbatan pembuluh darah oleh kolesterol dan menjaga kadar normal HDL

Bahan Makanan Apa yang Mengandung Bioflavonoid?
 
Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih tepat di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, kayu pinus, bawang-bawangan, berry, teh hijau, sorgum, apricot, kedelai, tomat, brokoli, seledri, paprika, buncis, delima, jeruk nipis, jeruk lemon, anggur, apel, pir, stroberi dan lain-lain.

Bahan Apa yang Dapat Mengurangi Bioflavonoid dari Tubuh?

Beberapa bahan dapat menghilangkan bioflavonoid dari tubuh. Salah satunya yang paling buruk adalah asap rokok dan banyak minum alkohol. Aspirin dan ubat-ubatan penghilang rasa sakit juga dapat membuang bioflavonoid dari tubuh. Demikian pula dengan antibiotik dan cortisone.

Sapa yang perlukan Shaklee Sustained Release Vita-c Plus 500mg?

1) PEROKOK 

Asap rokok merosak bioflavanoids dan vit c dengan cepat. Perokok memerlukan extra bioflavanoids dan vit c utk melawan kerosakan sel dari asap rokok
~ perokok pasif juga memerlukan extra bioflavanoids dan vit c
 
2) ELDERLY

3) Penderita asma dan alergi

4) Penderita kencing manis

5) Orang yang terkena jangkitan kerana bioflavanoids dan vit c dapat mengurangkan risiko infeksi

6) Penghidap hypertensi

Dapat menurunkan tekanan darah

7)Mereka yang stress

Dapat mencegah stress dan proses pemulihan stress dapat dipercepat dengan mengambil bioflavanoids dan vit c
 
8)Sesiapa sahaja yang  hendak menjaga kesihatan
 
Ingin mencuba Sustained Release Vita-c Plus 500mg untuk kesihatan anda?

disclaimer

Hubungi saya SEGERA,


Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,