dropdown menu!

Monday, December 16, 2013

Omega-3 Untuk Kecantikan Kulit

Teks:Nurul Zin
Gambar:google

Omega-3, yang kita tahu adalah berfungsi untuk kecerdasan otak, ssakit jantung, sakit sendi dan sebagainya. Tahukah anda, selain dari itu. Omega-3 juga baik untuk kecantikan kulit. ia juga adalah asid lemak yang harus menjadi sebahagian daripada rutin penjagaan kulit kita.

Dan ini adalah sebabnya:


Apakah Asid Lemak Perlu?

Asid lemak adalah sebahagian daripada "lemak baik" yang diperlukan oleh badan untuk prestasi yang sihat. ' Perlu ' menandakan asid lemak ini tidak dihasilkan oleh tubuh manusia , dan oleh itu ia mesti dihasilkan semula melalui pemakanan. Asid lemak ini adalah bertanggungjawab untuk mengawal fungsi sel. Ia berperanan mengekalkan integriti dinding sel dan membolehkan pemindahan sisa dan air. Fungsi ini memainkan peranan yang besar dalam kesihatan kulit .





Sel kulit dan Asid Lemak

Kulit yang muda biasanya penuh dengan sel-sel yang sihat dan mempunyai kelembapan di wajahnya.
Sel kulit, akan semakin berkurangan nutriennya mengikut usia . Itu adalah salah satu punca muka kita nampak semakin kering dan kusam (kerana kurangnya kelembapan ).. Sel kulit yang sihat mempunyai membran yang sihat yang menyimpan bahan-bahan baik seperti air dan nutrien dan membolehkan bahan buangan untuk keluar. Omega-3 berperanan dalam meningkatkan elastik kulit dan mengurangi kedutan di wajah.

Mencegah Jerawat

Kulit yang lembut dan tidak berminyak adalah antara jenis kulit yang berkemungkinan kurang untuk mengalami jerawat . Jerawat berlaku apabila kelenjar, lebih menghasilkan bahan-bahan keratin dan sebum. Mereka menyumbat liang kulit dan menyebabkan jangkitan kulit. Asid lemak mempunyai manfaat dua kali ganda untuk jerawat. Pertama , ia menyebabkan pemindahan sel sihat , yang membantu larut lemak yang menghalang pori-pori dan menyebabkan jerawat. Mereka juga bekerja untuk membaiki kulit yang rosak oleh jerawat dan kecacatan.

Membantu membaik pulih Selulit


Tidak ada cara cepat atau lambat untuk menyingkirkan selulit . Bergantung kepada genetik kita. Walau bagaimanapun , asid lemak mungkin membantu dalam mengatasi masalah ini . Terdapat bukti yang menunjukkan bahawa sel-sel kulit lembut yang sihat dan lembut kurang mengalami selulit. Pengambilan banyak asid lemak akan memberi sel-sel kulit anda lebih kenyal dan fleksibiliti, dan dengan itu mungkin mengurangkan kemunculan selulit.

Makanan terbaik Untuk Kulit Sihat


Asid lemak adalah satu kemestian bagi memastikan kulit yang sihat dan muda. Kebanyakan asid lemak boleh dimakan dalam makanan yang sihat. Biji flaks , walnut , salmon dan minyak canola, dimakan secara sederhana , semua makanan ini mengandungi  asid lemak yang mempunyai kesan positif ke atas kulit anda. Yang paling penting, pastikan keperluan mendapatkan omega 3 dan omega 6, dua komponen yang paling penting untuk mendapatkan kulit yang sihat.Boleh juga mencuba Omega Guard shaklee yang kaya dengan omega -3.


Ingin memiliki kulit yang cantik dan elistik?

Hubungi saya segera,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,