dropdown menu!

Tuesday, December 10, 2013

Alfafa Complex Shaklee Tumbuhan Yang Kaya Dengan Pelbagai Nutrisi

Teks:Nurul Zin
Gambar:Google

Alfafa complex shaklee merupakan tumbuhan yang kaya dengan pelbagai nutrisi.Ini adalah kerana,alfafa merupakan pusat pengumpulan segala zat. Mengapa ianya menjadi tempat pengumpulan segala zat?. Ini adalah disebabkan akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.




Tempoh matang Alfalfa adalah selama 2 tahun lebih sebelum daunnya dikeringkan secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi di dalamnya.Dalam tempoh 2 tahun,akarnya boleh mencecah sehingga 20 kaki bagi menyerap zat mineral yang ada di tanah.Ini yang menjadikan Alfalfa sebagai tumbuhan istimewa berbanding tumbuhan lain kerana boleh menyerap mineral melalui akarnya.

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. keseluruhan proses ini dijalankandi bawah pengawasan dan kawalan shaklee yang sangat ketat dan teliti.

Kelebihan alfafa complex shaklee

Alfafa adalah tumbuhan yang terbaik untuk kesihatan manusia kerana mengandungi vitamin A,C,E,kalsium,Zat besi dan Fosforus.

Mampu mencuci hati,darah dan usus, ini adalah kerana alfafa sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan berasid, menghilangkan toksin dari badan serta mencantikkan kulit dan otot.

Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif,kurap,bau badan dan ulat air.

Memperbaiki masalah saluran penghadaman.

Mampu menyingkirkan lemak dan kolestrol.

Dikenali sebagai milk booster untuk menambah kuantiti susu badan.

Mempunyai kesan seperti kacip fatimah yang baik untuk wanita terutama bagi mereka yang telah berkahwin.

Mmeberi stamina yang lebih kepada lelaki.

Mengurangkan kegatalan dan ekzema pada kulit.

Merawat keputihan bagi wanita.

Sebagai Milk Booster


Siapa Yang Tidak Boleh Mengambil Alfafa Complex Shaklee

Walaupun Alfalfa membuatkan susu ibu bertambah,ia tidak sesuai untuk ibu yang baru bersalin yang menyusukan bayi mereka.Ini untuk mengelakkan bayi dari terkena cirit birit atau panas akibat sistem imunisasi bayi yang masih lemah.

Selain itu pada peringkat ini bayi mudah mendapat jaundis.Untuk itu anda disarankan mengambil Alfalfa selepas 3 minggu anda bersalin.

Alfalfa juga tidak boleh diambil oleh mereka yang menghidap SLE.

disclaimer


Ingin MENCUBA PRODUK INI ?

Hubungi saya SEGERA,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,