dropdown menu!

Saturday, December 14, 2013

Peppermint-Ginger Plus Shaklee Membantu Pelbagai Masalah Perut

Teks:Nurul Zin

Peppermint  Ginger-Plus Shaklee secara klinikalnya sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

Cara tradisional adalah meminum teh halia bagi menghilangkan angin dalam badan.Namun ada juga yang tidak boleh bau dan rasa halia tersebut.Jadi bagaimana cara untuk mengatasi masalah sedemikian

Berbanding Peppermint-Ginger Plus Shaklee ini, ianya berbentuk tablet dan mudah ditelan.


Kelebihan Peppermint Ginger-Plus Shaklee yang mengandungi:

1.HALIA

Masyarakat cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa berpantang).

2.PUDINA

Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit birit. Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul dari rawatan kimoterapi.

Pudina juga merangsang pengeluaran peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selesema.

3.POKOK ADAS (fennal)

Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung berut. ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. ia juga dapat membantu alergi pada saluran usus.

4,CEKUR MANIS (anise)

Digunakan oleh orang Mesir purba bagi melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa.


Siapa yang memerlukan Peppermint-Ginger Plus Shaklee

Ibu mengandung yang mengalami masalah loyayang teruk atau morning sickness.Anda boleh mencampurkan dengan madu suam bagi menghilangkan pening tersebut.

Mereka yang selalu kembung perut dan sukar membuang angin.Anda boleh mengambil dengan teh lemon atau teh biasa untuk menyenangkan proses membuang angin.

Mereka yang menghadapi masalah gastrik.Anda juga dinasihatkan mengambil makanan mengikut waktu untuk mengelakkan sakit gastrik menjadi teruk.Boleh juga diambil ESP yang mengandungi Protein yang tinggi bagi memberikan tenaga kepada anda.

Mereka yang menghadapi masalah percernaan dan selalu sakit perut

Berminat hendak mencuba produk ini?

Hubungi saya segera,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Selamat Bersuppliment,