dropdown menu!

Tuesday, January 7, 2014

Diari Seorang Pengedar Shaklee






Alhamdulillah, saya adalah pengedar shaklee yang berdaftar dan juga seorang suri rumah sepenuh masa. Pernah dengar apa itu WAHM? WAHM adalah nama singkatan bagi “Work At Home Mom” dan itu adalah tugas saya kini bekerja di rumah dan sekaligus ibu rumah tangga :) . Kemungkinan ada wanita di luar sana, terutama sekali yang bekerja teringin untuk berhenti kerja dan menjadi WAHM. Impian itu adalah sangat-sangat murni dan sangat-sanagt dialu-alukan.

 
Tetapi, pada hakikatnya ianya tidak lah semudah yang disangka tetapi tidaklah sesukar mana. Cuma, apa yang perlu dilakukan ialah fokus dan komited dengan apa yang hendak dilakukan. Bagaimana caranya?,iaitu dengan membuat jadual harian di rumah, ala-ala masa kita sekolah dulu :) . Bila kita sudah membuat jadual, insyaAllah segalanya jadi senang dan mudah. Alhamdulillah, saya seronok dengan rutin ini.

Kebiasaannya di waktu siang, saya kurang mengadap laptop..jadi, malam sebelumnya saya akan membuat schedule post di fanpage saya. Jadi, saya berkesempatanlah untuk membuat bermacam-macam tugas rutin seorang surirumah seperti memasak,membasuh baju,memberi anak makan dan tugas-tugas yang lain. Yang paling penting tugas seorang ibu dan juga isteri tidak diabaikan.

Pada sebelah petangnya pula, kebiasaan anak saya tidur adalah kira-kira dalam pukul 2:00pm. Jadi, selesai menunaikan perkara yang wajib dan anak pun sudah lena. Saya sambung kembali menulis blog,menjawab pertanyaan customer,membuat promo dan sebagainya. Kadang-kadang anak saya ini, tidur sekejap sahaja. Tetapi ianya tiada masalah, oleh kerana taqin masih lagi breastfeeding. Senanglah saya, hanya menyusukan dia kembali sambil menaip, taqin pasti nyenyak kembali :) .

Seronok kan bekerja seperti ini, anak sentiasa ada dengan kita . Kita tidak perlu risau memikirkan perkara-perkara buruk berlaku kepada anak kita kerana semuanya adalah di bawah jagaan kita.

Dalam menjalankan bisnes shaklee ini, saya bersyukur sangat..saya bukan sahaja diajar pelbagai teknik marketing. Tetapi, diajar juga untuk lebih mendekatkan diri kepada Allah. Ialah sekarang ni kan kita bekerja sendiri. Jadi, hanya Allah sahajalah tempat kita mengadu dan juga sumber kekuatan kita. Yang paling sangat membantu saya adalah teknik “M_ _ _ _ _ C_ _ _ _ _ _ _ _”. Teknik inilah yang banyak membantu ahli group kami mencapai pangkat master dengan cepat. Mudah mudahan saya pun akan mencapainya secepat mungkin :) .

Anda hendak mengetahui lebih lanjut mengenai teknik ini? Senang sahaja, bergabunglah dengan saya. Saya pasti, anda pasti seronok dan tidak akan menyesal kerana telah memilih group yang betul. Anda boleh juga membaca cara daftar ahli shaklee di sini, kerana banyak persoalan yang telah saya jawab disitu.

Ada lagi persoalan?

Boleh sahaja hubungi saya,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Salam Ukhwah,