dropdown menu!

Monday, January 6, 2014

Kenapa Saya Pilih Shaklee?

Kenapa saya pilih shaklee? Ramai sebenarnya yang bertanya dengan saya , mengapa saya memilih produk yang  dikatakan “MAHAL” ini untuk kesihatan keluarga kami. Ada juga yang mengatakan kami  mengikut  trend. Almaklumlahkan, sekarang ni ramai yang menggunakan produk shaklee. Google je terus keluar macam-macam blog mengenai shaklee..

Tetapi,  itu bukannya sebab musabab yang sebenar. Biarlah orang hendak berkata apa, tapi yang paling penting saya mengetahui manfaat yang sebenarnya pada produk ini dan terus berkongsi kepada pembaca semua.

Sebelum saya menggunakan produk shaklee ini, saya telah membuat research dahulu apa kebaikan dan juga kekurangan yang ada pada produk ini. Tetapi, malangnya saya hanya  menjumpai pelbagai info-info yang positif berbanding yang negatif.

Antara salah satu sebab kenapa saya pilih shaklee adalah


-Ianya sentiasa selamat
-Sentiasa berkesan
-Sentiasa mesra alam

Mengapa ianya sentiasa selamat?

-Kerana shaklee telah melakukan lebih daripada 80,000 ujian kawalan kualiti tahunan.
-Potensinya telah terjamin iaitu dengan melakukan pengesahan bahan botani daripada pihak ketika
-Ketulenannya juga terjamin iaitu shaklee telah melakukan 350 ujian-ujian pencemaran dikendalikan bagi setiap ramuan botani baru.
-Yang paling penting ianya terbukti 100% kepuasan terjamin, boleh baca ujian klinikal di bawah:


Mengapa ianya sentiasa berkesan?

-Shaklee telah melaburkan sebanyak $300 juta dalam pengujian penyelidikan dan pembangunan
-Terdapat juga 70 kajian klinikal bercetak
-Terdiri dariada 60 saintis shaklee
-Terdapat juga 55 paten dan paten tertunda

Yang paling menarik apa yang perlu anda tahu adalah..kajian ulangtahun ke50 shaklee telah  menunjukkan yang pengguna makanan tambahan shaklee dalam jangkamasa panjang mempunyai kesihatan ternyata lebih baik daripada mereka yang mengambil hanya satu multivitamin atau tiada makanan tambahan langsung

Mengapa ianya sentiasa selamat?

Sudah semestinya,

-Tiada perasa tiruan
-Tiada pemanis tiruan
-Tiada pewarna atau lemak Trans
-Tiada bendasing tersembunyi
-Tiada ujian terhadap haiwan
-Tiada peluntur klorin

mengapa pilih shaklee


Yang sangat-sangat saya sukai pada produk shaklee ini adalah ianya sentiasa menyokong pemeliharaan alam sekitar. Bahan semulajadi la katakan, semuanya natural dan tiada sebarang bahan-bahan asing yang perlu kita risaukan.


Cuma, saya hendak nyatakan bahawa suppliment ini bukanlah ubat kerana ianya adalah vitamin yang berperanan mengisi segala kekurangan nutrien di dalam badan. Makan makan berzat perlu juga untuk kesihatan kita.

Dan sudah semestinya ianya mempunyai SIJIL HALAL dan diiktiraf oleh KKM

Kenapa saya pilih shaklee untuk membantu masyarakat?


Setelah saya mengetahui segala manfaat yang ada pada produk ini, saya rasa agak tidak seronok sekiranya saya hanya menggunakannya sendiri dan tidak berkongsi kepada masyarakat luar. Oleh itu, terbinanya blog ini untuk dijadikan sebagai bahan rujukan ataupun perkongsian saya bagi membantu masyarakat.

Dan bonus yang paling menarik kenapa saya pilih shaklee adalah kerana ianya dapat memberikan pendapatan lumayan kepada saya, walaupun saya hanya seorang surirumah sahaja. Saya rasa sangat berbangga kerana dapat membantu suami dan sekaligus dapat mendidik anak dengan tangan saya sendiri. 

Dengan hanya berbekalkan laptop dan internet sahaja, kita dapat menjana pendapatan hanya dihujung jari. Yang paling best, kebanyakan pelanggan yang datang menerusi online dan tanpa keluar untuk berjumpa dengan orang kecuali kita COD :)

Seronok ke tak seronok? :)



Ingin mengetahui info lanjut mengenai bisnes shaklee?

Hubungi saya segera,

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Salam Ukhwah,