dropdown menu!

Wednesday, January 8, 2014

Impian Jadi Master Shaklee Malaysia



Setiap orang mempunyai  impian masing-masing, tidak kiralah samada dalam kehidupan ataupun bisnes masing-masing. Salah satu impian saya adalah ingin jadi master  shaklee malaysia.



Apa yang saya ingin berkongsi adalah kemanisan yang ditawarkan oleh shaklee apabila kita sudah bergelar master koordinator, antaranya adalah:

Pihak shaklee akan menganjurkan satu majlis yang dinamakan “MASTER COORDINATOR CELEBRATION”

 credit gambar Master maria

-Tujuannya adalah untuk meraikan kejayaan mereka yang telah bekerja keras  dan berhempas pulas untuk mencapai  RANK tersebut.

-Yang sangat menarik , master yang dicelebrate itu akan memilih sendiri  hotel,jadual program, jenis makanan dan juga bilangan jemputan.

-Budget yang dianggarkan itu adalah sebanyak RM50,000 yang diuruskan sepenuhnya oleh pihak SHAKLEE.

Sangat-sangat bersyukur kan,semuanya ditanggung.

Tetapi, antara sebab utama impian jadi master shaklee malaysia bukanlah sebab di atas dan saya anggap ianya bonus kepada saya. Saya ingin membantu lebih ramai manusia  untuk hidup sihat dan membantu semua surirumah seperti saya ataupun yang bekerja memperoleh pendapatan sampingan Tidak lupa..membantu suami,mak,abah dan juga seluruh keluarga saya yang banyak memberi semangat.

Kalau hendak dihuraikan di di sini, rasanya terlalu panjang kerana impian saya terlalu banyak. InsyaAllah apabila sudah mencapai rank tersebut, saya akan berkongsi di sini.

Saya tahu hendak melangkah sejauh itu banyak dugaan dan cabaran yang harus ditempuhi, dan perlu banyak berkorban masa dan tenaga. Kesabaran pun harus tinggi,  apa yang menjadi pegangan dan ingatan saya ialah memperkuatkan amalan rohani dan juga bekerja keras sepertimana yang diperkatakan oleh mama shaklee saya Master Lyna Noh. 

Begitu juga kata-kata yang diucapakn oleh nenek shaklee saya iaitu Presidential  Master Cery

Saya dan anda semua…
kita berbeza…
liku liku perjalanan suka duka kita semua juga tak sama..
kerana Allah itu Maha Adil dan Maha Mengetahui…
tak semestinya kene buat Shaklee baru anda jadi hebat..
no no no..
bagi saya.. apa pun yg anda ceburi yg anda buat..
pastikan ia datang dari hati anda dan berikan yg terbaik ….
Do what you love… and the rest will follow… .
kini saya tenang dan gembira dgn apa yg saya buat hari ini…
i have freedom in time,
in financial.
Alhamdulillah.. …..
Saya akui semua ni pinjaman milik Allah…
kalau Allah nak tarik,
bile2 Allah boleh ambil semua..
MOga saya tak lalai dalam gelombang nikmat ini…
Saya percaya ramai yg nak senang, ramai yg nak berjaya…..
tapi ramai tak sanggup tahu pengorbanan yg harus dibayar utk mencapai ke puncak kejayaan…
Anda bagaimana?
Dare to dream?…
Saya tak menjanjikan pulangan yg sama jika anda bersama2 kumpulan saya..
tetapi jika anda nampak ‘sesuatu’ dlm diri anda dan anda berada didalam kelompok group yg betul…(cthnye group Jutawan kami..hehe)… ..
InsyaAllah.. anda akan jadi lebih hebat dari saya….

credit Cery MamaFaiz 

Iye, liku-liku kehidupan semua tidak sama..Cuma kita sahaja yang perlu kuat menghadapinya. Kalau ikutkan, mereka yang memegang title master ini pun mempunyai banyak cabaran dan dugaan mereka tersendiri. Oleh itu, tak mungkin saya akan mudah mengalah kan? Mereka boleh buat, saya juga pasti BOLEH !!


Semoga semuanya dipermudahkan, Amin...

Nurul Zin,
Shaklee Independent Distributor,
Shaklee ID:908082
Fanpage:Naturalvitamin.Com
Call/Sms:012-7308930


Salam Ukhwah,